EUROPE DIRECT Zielona Góra

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Aktualności

Wybory Europejskie: Ponad 500 ekranów w całej Polsce przypomina o głosowaniu 9 czerwca (2024-06-03)

 

W 70 miastach, 165 lokalizacjach na 527 ekranach w całej Polsce wyświetlane będą komunikaty i spot profrekwencyjny przygotowany przez Parlament Europejski namawiające obywateli do głosowania, na tydzień przed Wyborami Europejskimi w Polsce, które odbędą się 9 czerwca. 

Dni wyborów

Między 6 a 9 czerwca 2024 roku, ponad 370 milionów uprawnionych do głosowania obywateli, w 27 państwach członkowskich UE może oddać swój głos, aby wybrać 720 posłów i posłanek do Parlamentu Europejskiego. Wyniki będą dostępne w czasie rzeczywistym na stronie internetowej z wynikami wyborów europejskich.

Kampania na w terenie

Ponieważ wybory europejskie są tuż za rogiem, wzrasta ilość inicjatyw, dzięki którym można się dowiedzieć o znaczeniu głosowania. Poniżej przedstawiamy wybrane z wielu działań podjętych w całej UE.

  • Swiatłana Cichanouska, Aleksandra Sacharowa, Ołeksandra Matwijczuk oraz Lorent Saleh są wśród laureatów Nagrody im. Sacharowa wzywających do głosowania w Wyborach europejskich. 
  • Game In Society udostępniło grę "Europe Race To Democracy" bezpłatnie od 28 maja dla ponad 500 milionów subskrybentów Fortnite, łącząc siły z kampanią Parlamentu "Wykorzystaj swój głos", aby zachęcić młodych obywateli do demokratycznego uczestnictwa. Dostęp do wyścigu można uzyskać w Fortnite za pomocą kodu 8132-4493-8197.

  • #WeVoteForEurope to kampania zainicjowana przez YOUROPE e.V.i realizowana wspólnie z European Festivals Association (EFA)- dwiema najważniejszymi organizacjami reprezentującymi europejskie festiwale. Wspólnie dążą do zaangażowania odbiorców, aby skorzystali z przysługującego im prawa i głosowania w wyborach europejskich.

  • Biuro Parlamentu Europejskiego w Grecji i gmina Ateny wspólnie zorganizowały 28 maja bingo dla wolontariuszy i seniorów. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat UE i wygrać upominki.
  • Biuro Parlamentu Europejskiego w Słowenii współpracowało z gospodarzami sobotniego wieczornego programu RTVSLO Tilenem Artačem i Robertem Petanem nad trzema teledyskami promującymi wybory europejskie. Pierwszej piosenki "Wybory europejskie. Come, be there" można posłuchać tutaj.
  • Wolontariusze ze społeczności wspólnie.eu uruchomili ogólnoeuropejską aplikację mobilną o nazwie Palumba, aby pomóc wyborcom w określeniu opcji politycznych, które najlepiej odpowiadają ich preferencjom podczas wyborów.
  • Bułgarski chór "Tajemnica Bułgarskich Głosów" wraz z Instytutem Rozwoju Środowiska Publicznego i Fundacją Convo nakręcili kilka filmów na temat niskiej frekwencji. Jedna trzecia śpiewaków zaczyna śpiewać - cały chór dołącza później, aby podkreślić różnicę, na którą wpływa uczestnictwo, wideo można zobaczyć tutaj.

Multiplikatorzy

Parlament Europejski z zadowoleniem przyjmuje inicjatywy prywatnych firm promujących znaczenie głosowania w nadchodzących wyborach. Poniżej kilka przykładów:

  • Spotify uruchomił playlistę "Play Your Part, Europe!" 21 maja, aby zachęcić do głosowania w wyborach europejskich i będzie wysyłać powiadomienia w aplikacji do użytkowników prowadzące do stron wyborczych Parlamentu Europejskiego w dniach 6-9 czerwca.
  • Oatly zachęca liderów biznesu w Europie, aby dołączyli do nich w mobilizowaniu swoich pracowników, społeczności i klientów do głosowania w nadchodzących wyborach. Poprzez banery na budynkach w całej Europie i organizację pokazów filmowych w SztokholmieAmsterdamie i Helsinkach, dzielą się swoim przesłaniem: "VOAT! dla planety
  • Coca-Cola Europe rozpoczęła akcję informacyjną "Opcje istnieją. Wybór należy do Ciebie. 6-9 czerwca 2024 r." w mediach społecznościowych oraz wykorzystując dostosowaną amplifikację zewnętrzną w niektórych krajach, aby zachęcić ludzi do głosowania w nadchodzących wyborach europejskich.
  • We wszystkich sklepach App Store, w 27 krajach UE, firma Apple zamieszcza ciągłą relację, docierając do milionów użytkowników. Apple zwraca również uwagę na oficjalne aplikacje UE, takie jak "Aplikacja obywatelska" Parlamentu Europejskiego, a także aplikacje informacyjne i aplikacje do zamawiania kierowców, aby wyborcy mogli łatwo dotrzeć do lokali wyborczych.
  • Dott dokłada wszelkich starań, aby głosowanie było łatwiejsze i bardziej dostępne. W związku z wyborami europejskimi oferuje darmowe przejazdy, do lokali wyborczych, a także wysyła użytkownikom powiadomienia e-mail i w aplikacji.
  • Prywatne firmy również starają się przeciwdziałać dezinformacji w okresie poprzedzającym Wybory europejskieSnapchat niedawno zobowiązał się do działania, podobnie jak MetaGoogle i TikTok.

 

Warto wiedzieć

Czy wiesz, że Estonia jest jedynym krajem UE, w którym możliwe jest głosowanie w Wyborach europejskich przez internet? Więcej informacji o nadchodzących Wyborach europejskich tutaj.




Żródło: PE

wszystkie

Wybory Europejskie: Ponad 500 ekranów w całej Polsce przypomina o głosowaniu 9 czerwca (2024-06-03)

 

W 70 miastach, 165 lokalizacjach na 527 ekranach w całej Polsce wyświetlane będą komunikaty i spot profrekwencyjny przygotowany przez Parlament Europejski namawiające obywateli do głosowania, na tydzień przed Wyborami Europejskimi w Polsce, które odbędą się 9 czerwca. 

Dni wyborów

Między 6 a 9 czerwca 2024 roku, ponad 370 milionów uprawnionych do głosowania obywateli, w 27 państwach członkowskich UE może oddać swój głos, aby wybrać 720 posłów i posłanek do Parlamentu Europejskiego. Wyniki będą dostępne w czasie rzeczywistym na stronie internetowej z wynikami wyborów europejskich.

Kampania na w terenie

Ponieważ wybory europejskie są tuż za rogiem, wzrasta ilość inicjatyw, dzięki którym można się dowiedzieć o znaczeniu głosowania. Poniżej przedstawiamy wybrane z wielu działań podjętych w całej UE.

  • Swiatłana Cichanouska, Aleksandra Sacharowa, Ołeksandra Matwijczuk oraz Lorent Saleh są wśród laureatów Nagrody im. Sacharowa wzywających do głosowania w Wyborach europejskich. 
  • Game In Society udostępniło grę "Europe Race To Democracy" bezpłatnie od 28 maja dla ponad 500 milionów subskrybentów Fortnite, łącząc siły z kampanią Parlamentu "Wykorzystaj swój głos", aby zachęcić młodych obywateli do demokratycznego uczestnictwa. Dostęp do wyścigu można uzyskać w Fortnite za pomocą kodu 8132-4493-8197.

  • #WeVoteForEurope to kampania zainicjowana przez YOUROPE e.V.i realizowana wspólnie z European Festivals Association (EFA)- dwiema najważniejszymi organizacjami reprezentującymi europejskie festiwale. Wspólnie dążą do zaangażowania odbiorców, aby skorzystali z przysługującego im prawa i głosowania w wyborach europejskich.

  • Biuro Parlamentu Europejskiego w Grecji i gmina Ateny wspólnie zorganizowały 28 maja bingo dla wolontariuszy i seniorów. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat UE i wygrać upominki.
  • Biuro Parlamentu Europejskiego w Słowenii współpracowało z gospodarzami sobotniego wieczornego programu RTVSLO Tilenem Artačem i Robertem Petanem nad trzema teledyskami promującymi wybory europejskie. Pierwszej piosenki "Wybory europejskie. Come, be there" można posłuchać tutaj.
  • Wolontariusze ze społeczności wspólnie.eu uruchomili ogólnoeuropejską aplikację mobilną o nazwie Palumba, aby pomóc wyborcom w określeniu opcji politycznych, które najlepiej odpowiadają ich preferencjom podczas wyborów.
  • Bułgarski chór "Tajemnica Bułgarskich Głosów" wraz z Instytutem Rozwoju Środowiska Publicznego i Fundacją Convo nakręcili kilka filmów na temat niskiej frekwencji. Jedna trzecia śpiewaków zaczyna śpiewać - cały chór dołącza później, aby podkreślić różnicę, na którą wpływa uczestnictwo, wideo można zobaczyć tutaj.

Multiplikatorzy

Parlament Europejski z zadowoleniem przyjmuje inicjatywy prywatnych firm promujących znaczenie głosowania w nadchodzących wyborach. Poniżej kilka przykładów:

  • Spotify uruchomił playlistę "Play Your Part, Europe!" 21 maja, aby zachęcić do głosowania w wyborach europejskich i będzie wysyłać powiadomienia w aplikacji do użytkowników prowadzące do stron wyborczych Parlamentu Europejskiego w dniach 6-9 czerwca.
  • Oatly zachęca liderów biznesu w Europie, aby dołączyli do nich w mobilizowaniu swoich pracowników, społeczności i klientów do głosowania w nadchodzących wyborach. Poprzez banery na budynkach w całej Europie i organizację pokazów filmowych w SztokholmieAmsterdamie i Helsinkach, dzielą się swoim przesłaniem: "VOAT! dla planety
  • Coca-Cola Europe rozpoczęła akcję informacyjną "Opcje istnieją. Wybór należy do Ciebie. 6-9 czerwca 2024 r." w mediach społecznościowych oraz wykorzystując dostosowaną amplifikację zewnętrzną w niektórych krajach, aby zachęcić ludzi do głosowania w nadchodzących wyborach europejskich.
  • We wszystkich sklepach App Store, w 27 krajach UE, firma Apple zamieszcza ciągłą relację, docierając do milionów użytkowników. Apple zwraca również uwagę na oficjalne aplikacje UE, takie jak "Aplikacja obywatelska" Parlamentu Europejskiego, a także aplikacje informacyjne i aplikacje do zamawiania kierowców, aby wyborcy mogli łatwo dotrzeć do lokali wyborczych.
  • Dott dokłada wszelkich starań, aby głosowanie było łatwiejsze i bardziej dostępne. W związku z wyborami europejskimi oferuje darmowe przejazdy, do lokali wyborczych, a także wysyła użytkownikom powiadomienia e-mail i w aplikacji.
  • Prywatne firmy również starają się przeciwdziałać dezinformacji w okresie poprzedzającym Wybory europejskieSnapchat niedawno zobowiązał się do działania, podobnie jak MetaGoogle i TikTok.

 

Warto wiedzieć

Czy wiesz, że Estonia jest jedynym krajem UE, w którym możliwe jest głosowanie w Wyborach europejskich przez internet? Więcej informacji o nadchodzących Wyborach europejskich tutaj.




Żródło: PE

wszystkie

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl