EUROPE DIRECT Zielona Góra

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Aktualności

Lubuska Szkoła Letnia dla studentów z Ukrainy (2024-06-24)

 
„Prawo na rzecz inkluzji społecznej” to pięciodniowy kurs dla 20 studentów pochodzenia ukraińskiego, studiujących w Polsce. Lubuska Szkoła Letnia „Prawo na rzecz inkluzji społecznej” odbędzie się w dniach 8 – 13 września 2024 r. w Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim. Jej celem jest podniesienie poziomu wiedzy i zrozumienia dla wartości leżących u podstaw społeczeństwa polskiego, w szczególności – praw człowieka i wymogów budowy inkluzywnego społeczeństwa, a przez to ułatwienie integracji osób z doświadczenie migracyjnym w społeczeństwie przyjmującym.
 
W ramach Lubuskiej Szkoły Letniej „Prawo na rzecz inkluzji społecznej” przeprowadzonych zostanie 9 autorskich sesji wykładowych. Lubuska Szkoła Letnia „Prawo na rzecz inkluzji społecznej” adresowana do osób pochodzenia ukraińskiego studiujących w Polsce, zwłaszcza tych, które przyjechały po 24 lutego 2022 r., zainteresowanych problematyką inkluzji społecznej, integracji i niedyskryminacji. Udział w Lubuskiej Szkole Letniej dla 20 wyłonionych w procedurze rekrutacyjnej uczestników i uczestniczek jest bezpłatny – organizatorzy zapewniają zakwaterowanie, wyżywienie, materiały dydaktyczne, pokrycie kosztów dojazdu.
Rekrutacja odbywa się za pomocą formularza dostępnego online na stronie https://prawonarzeczinkluzji.ajp.edu.pl/ w terminie do 30 lipca 2024 r.
 
Projekt jest dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II” oraz ze środków Unii Europejskiej.
W załączeniu przesyłam zaproszenie wystosowane przez Rektor Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim.
 
O projekcie 
 
Projekt zakłada przeprowadzenie 9 sesji wykładowych o tematyce mającej umożliwić zapoznanie jego uczestników z wynikami badań z zakresu tych gałęzi prawa, które są najbardziej istotne dla harmonijnego współżycia społecznego, uzupełnionych o spojrzenie na poruszane zagadnienia w perspektywie innych dyscyplin naukowych w dziedzinie nauk społecznych przez naukowców – wykładowców specjalizujących się w przedmiotowych zagadnieniach (często z doświadczeniem praktycznym).
  • Sesja I „Krajowy system ochrony praw człowieka”
  • Sesja II „Europejski i międzynarodowy system ochrony praw człowieka”
  • Sesja III „Instytucjonalne gwarancje ochrony praw człowieka” 
  • Sesja IV „Zakaz dyskryminacji jako narzędzie inkluzji społecznej – cz. I”
  • Sesja V „Zakaz dyskryminacji jako narzędzie inkluzji społecznej – cz. II”
  • Sesja VI „Grupy wrażliwe w dyskursie publicznym”
  • Sesja VII  „Propaganda, dezinformacja i intoksykacja jako narzędzia manipulacji społecznej”
  • Sesja VIII „Partycypacja w życiu gospodarczym jako narzędzie inkluzji społecznej
  • Sesja IX – „Life-long learning jako narzędzie inkluzji społecznej”

Udział w projekcie jest bezpłatny. Projekt będzie realizowany w języku polskim z elementami języka ukraińskiego oraz przy poszanowaniu zasady równości i spełnieniu wymogów dostępności.

Zakładana jest kontynuacja projektu w następnych latach przy możliwym rozszerzeniu na inne grupy docelowe.

Planowane efekty projektu:

  • podniesienie poziomu wiedzy uczestników projektu – osób z doświadczeniem migracyjnym, a przez to ich zrozumienia, dla leżących u podstaw społeczeństwa polskiego wartości, w szczególności – praw człowieka, tym samym – ułatwienie ich integracji z przyjmującą społecznością, 
  • zrozumienie prawa – logiki jego stanowienia, w tym konsensusu aksjologicznego, którego jest wynikiem oraz sposobu i zakresu jego stosowania, włącznie z wartościami, których ochronie służy jako narzędzia kształtowania stosunków społecznych,
  • podniesienie świadomości prawnej uczestników projektu sprzyjające przestrzeganiu przez nich obowiązującego prawa jako regulatora stosunków społecznych,
  • wzrost widoczności oddziaływania środowiska akademickiego na otaczającą rzeczywistość przez ukazanie aplikacyjnego waloru nauki prawa (i nauk pokrewnych) w procesie budowania inkluzyjnego społeczeństwa,
  • zrozumienie wyzwań i zagrożeń i szans związanych z procesem inkluzji i integracji, a wraz z tym – spójności społecznej,
  • zbudowanie odpowiednich warunków współżycia Polaków i Ukraińców




Źródło: Lubuska Szkoła Letnia 

wszystkie

Lubuska Szkoła Letnia dla studentów z Ukrainy (2024-06-24)

 
„Prawo na rzecz inkluzji społecznej” to pięciodniowy kurs dla 20 studentów pochodzenia ukraińskiego, studiujących w Polsce. Lubuska Szkoła Letnia „Prawo na rzecz inkluzji społecznej” odbędzie się w dniach 8 – 13 września 2024 r. w Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim. Jej celem jest podniesienie poziomu wiedzy i zrozumienia dla wartości leżących u podstaw społeczeństwa polskiego, w szczególności – praw człowieka i wymogów budowy inkluzywnego społeczeństwa, a przez to ułatwienie integracji osób z doświadczenie migracyjnym w społeczeństwie przyjmującym.
 
W ramach Lubuskiej Szkoły Letniej „Prawo na rzecz inkluzji społecznej” przeprowadzonych zostanie 9 autorskich sesji wykładowych. Lubuska Szkoła Letnia „Prawo na rzecz inkluzji społecznej” adresowana do osób pochodzenia ukraińskiego studiujących w Polsce, zwłaszcza tych, które przyjechały po 24 lutego 2022 r., zainteresowanych problematyką inkluzji społecznej, integracji i niedyskryminacji. Udział w Lubuskiej Szkole Letniej dla 20 wyłonionych w procedurze rekrutacyjnej uczestników i uczestniczek jest bezpłatny – organizatorzy zapewniają zakwaterowanie, wyżywienie, materiały dydaktyczne, pokrycie kosztów dojazdu.
Rekrutacja odbywa się za pomocą formularza dostępnego online na stronie https://prawonarzeczinkluzji.ajp.edu.pl/ w terminie do 30 lipca 2024 r.
 
Projekt jest dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II” oraz ze środków Unii Europejskiej.
W załączeniu przesyłam zaproszenie wystosowane przez Rektor Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim.
 
O projekcie 
 
Projekt zakłada przeprowadzenie 9 sesji wykładowych o tematyce mającej umożliwić zapoznanie jego uczestników z wynikami badań z zakresu tych gałęzi prawa, które są najbardziej istotne dla harmonijnego współżycia społecznego, uzupełnionych o spojrzenie na poruszane zagadnienia w perspektywie innych dyscyplin naukowych w dziedzinie nauk społecznych przez naukowców – wykładowców specjalizujących się w przedmiotowych zagadnieniach (często z doświadczeniem praktycznym).
  • Sesja I „Krajowy system ochrony praw człowieka”
  • Sesja II „Europejski i międzynarodowy system ochrony praw człowieka”
  • Sesja III „Instytucjonalne gwarancje ochrony praw człowieka” 
  • Sesja IV „Zakaz dyskryminacji jako narzędzie inkluzji społecznej – cz. I”
  • Sesja V „Zakaz dyskryminacji jako narzędzie inkluzji społecznej – cz. II”
  • Sesja VI „Grupy wrażliwe w dyskursie publicznym”
  • Sesja VII  „Propaganda, dezinformacja i intoksykacja jako narzędzia manipulacji społecznej”
  • Sesja VIII „Partycypacja w życiu gospodarczym jako narzędzie inkluzji społecznej
  • Sesja IX – „Life-long learning jako narzędzie inkluzji społecznej”

Udział w projekcie jest bezpłatny. Projekt będzie realizowany w języku polskim z elementami języka ukraińskiego oraz przy poszanowaniu zasady równości i spełnieniu wymogów dostępności.

Zakładana jest kontynuacja projektu w następnych latach przy możliwym rozszerzeniu na inne grupy docelowe.

Planowane efekty projektu:

  • podniesienie poziomu wiedzy uczestników projektu – osób z doświadczeniem migracyjnym, a przez to ich zrozumienia, dla leżących u podstaw społeczeństwa polskiego wartości, w szczególności – praw człowieka, tym samym – ułatwienie ich integracji z przyjmującą społecznością, 
  • zrozumienie prawa – logiki jego stanowienia, w tym konsensusu aksjologicznego, którego jest wynikiem oraz sposobu i zakresu jego stosowania, włącznie z wartościami, których ochronie służy jako narzędzia kształtowania stosunków społecznych,
  • podniesienie świadomości prawnej uczestników projektu sprzyjające przestrzeganiu przez nich obowiązującego prawa jako regulatora stosunków społecznych,
  • wzrost widoczności oddziaływania środowiska akademickiego na otaczającą rzeczywistość przez ukazanie aplikacyjnego waloru nauki prawa (i nauk pokrewnych) w procesie budowania inkluzyjnego społeczeństwa,
  • zrozumienie wyzwań i zagrożeń i szans związanych z procesem inkluzji i integracji, a wraz z tym – spójności społecznej,
  • zbudowanie odpowiednich warunków współżycia Polaków i Ukraińców




Źródło: Lubuska Szkoła Letnia 

wszystkie

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl